بلوک سبک کیبکس کیمیای بهروزی

بلوک سبک کیبکس کیمیای بهروزی


بلوک گازی اتوکلاو شده

نام این محصول بلوک گازی اتوکلاو، یا بتون هوادار اتوکلاو شده (AAC)، یا هبلکس می باشد. بتن سبک یا متخلخل در سال ۱۹۲۴ میلادی توسط یک آرشیتکت سوئدی اختراع گردید. هم اکنون در اروپا بتن سبک گازی تحت نام های ایتونگ، و یا هبلکس یا هبل عرضه می شود.
سیپورکس، ایتونگ، پوریت و غیره همگی نام های تجاری AUTOCLAVAED AERATED CONCEETE می باشند که شرکت های مختلفی آنها را تولید می کنند و محصول هر تولید کننده، خصوصیات خاص خود را داراست. بتن های گازی با ترکیبی از مصالح زیر ممکن است تولید شود که اهم آنها به شرح زیر است :

  • مصالح با پایه سیلیسی و یا ماسه بادی
  • سیمان تیپ ۲
  • آهک
  • آب
  • مواد گاز ساز و پودر آلومینیوم
بلوک سبک گازی اتوکلاو

هبلکس

هبلکس نام تجاری است که برای بلوک سبک گازی اتوکلاو تولید شده در اروپا قرارداده اند.
وزن مخصوص مناسب جهت استفاده در بلوکهای ساختمانی ۶٠٠ تا٨٠٠ کیلوگرم در متر مکعب می باشد. حدود ۶٠% وزنی مواد اولیه سنگدانه سیلیسی میکرونیزه شده با خلوص بالای ٨٠% می باشد . این میزان سیلیس غیر قابل جایگزینی با سایر سنگدانه های دیگر می باشد، مصرف سیمان در هر متر مکعب کمتر از ١٠٠ کیلوگرم در هر مترمکعب می باشد، پودر اکسید آلومینیوم با دانه بندی مخصوصی قابل استفاده می باشد.

هبلکس

بکارگیری سیلیس از معادن و خردایش آنها تا حد زیادی تولید را غیر اقتصادی می نماید.
به علت خصوصیات منحصر به فرد این کالا از جمله سبکی و عایق کردن ساختمان به لحاظ حرارتی و صوتی، فواید آن بر هزینه تولید آن غلبه می کند پس کالایی کاربردی و مفید و مقرون به صرفه می باشد. و با توجه به نیاز روز افزون بشر به شهر نشینی، به خصوص در کشورهای در حال توسعه و به تبع آن نیاز به ساختمان های با استحکام و عمر بیشتر و هزینه کمتر، نیاز به مصالح ساختمانی سبک، ارزان و مقاوم روز به روز در حال افزایش است.

بلوک سبک گازی اتوکلاو

ویژگیهای بلوک گازی اتوکلاو (AAC) یا سیپورکس، ایتونگ، هبلکس

  • عایق حرارتی مناسب: به علت وجود حباب های ریز هوا در ساختار بلوک AAC عایق مناسبی برای ساختمان ها محسوب می شود. از طرفی استفاده از بلوک AAC سبب صرفه جویی در مصارف گرمایی و الکتریکی ساختمان ها می گردد.
  • عایق صوتی: به علت وجود حباب های ریز هوا در ساختار بلوک AAC عایق صوتی مناسبی نیز برای ساختمان ها محسوب می شود.
  • وزن سبک: به علت ساختار متخلل بلوک، وزن مرده ساختمان کاهش می یابد و از طرف دیگر این کاهش وزن ساختمان سبب افزایش امنیت ساختمان در مقابل زلزله می گردد.
  • افزایش سرعت ساختمان سازی: با توجه به یکسان بودن ابعاد بلوک ها و داشتن سطحی صاف نصب راحت تری نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارند. از طرف دیگر سوراخ کاری، بریدن و ایجاد جای پریز و لوله های برق به صورت ساده در آن صورت میگیرد.
  • سازگار با محیط زیست : بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس در زمان تولید حداقل یک چهارم مصالح مشابه در واحد حجم انرژی مصرف می کند. هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس در دیوارهای محل کاربرد سه تا چهار برابر عایقی بیشتر و متناسباً مصرف انرژی کمتری را برای استفاده کنندگان به ارمغان می آورد. بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس از مواد اولیه ای معدنی استفاده می کند که برای کشاورزی مناسب نبوده واستخراج آنها به طبیعت آسیب نمی رساند. بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس ۱۰۰% قابل بازیافت و استفاده دوباره است
بلوک سبک گازی اتوکلاو

فرایند تولید بلوک گازی اتوکلاو

بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده هبلکس با حداکثر عایقی حرارت و صدا و با حداقل نازک کاری، حداقل ضایعات، کاربرد آسان و سرعت اجرا بهای تمام شده دیوار را کاهش می دهد.
رواداری های ابعادی بلوک های AAC در بزرگترین وجه در حدود ۳ میلیمتر است. این دقت نازک کاری داخلی و خارجی را به حداقل ضخامت رسانده و با افزایش سرعت اجرا وزن ساختمان را نیز کاهش می دهد. بلوک سبک اتوکلاوشده هبلکس با اره چوب بری برش خورده و ضمن کاربرد آسان، ضایعات آن بسیار ناچیز است.

بلوک سبک گازی اتوکلاو

فرایند تولید بلوک گازی اتوکلاو


دیوار ساخته شده با بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس مقاومت بالایی در برابر آتش دارد. به گونه ای که به عنوان یک ماده ضد آتش Fire Wall معروف است. این محصول آتش نمیگیرد و در آتش سوزی گازهای سمی از خود متصاعد نمی کند.
دیوار ساخته شده توسط بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC با ضخامت های .مختلف، در حدود۴۰ تا ۵۰ دسی بل (صدای فریاد) را جذب می کند.
با ضریب انتقال حرارت حداکثر ۰٫۱۶w/M.K ، بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده. هبلکس به عنوان بهترین عایق حرارتی در بین مصالح ساختمانی سخت شناخته شده است.
وزن یک مترمکعب بلوک سبک هوادار اتوکلاوشده AAC هبلکس، بسته به رده مقاومتی مورد انتظاراز ۴۰۰ تا ۶۵۰ کیلوگرم بر مترمکعب با مقاومت فشاری میانگین ۳ نیوتن بر میلیمترمربع است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما