پخش انواع بلوک سیمانی ساختمانی

انواع بلوک سبک در قزوین

انواع بلوک سبک در قزوین


در اینجا قصد داریم درباره انواع بلوک سیمانی موجود در بازار، ویژگی‌ها، کاربردها، مزایا و معایب هر کدام صحبت کنیم تا در هنگام خرید بلوک بتوانید مطابق با نیازتان نوع مناسب را خریداری کنید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تک سامان، بلوک سیمانی که به آن بلوک بتنی نیز می گویند. بیش از یک قرن است که به عنوان یکی از مصالح ساختمانی محبوب مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طوری که در بیشتر مناطق در ساخت و ساز خانه‌ها و ساختمان ها بسیار رایج شده است.

بلوک سیمانی

بسیاری از انواع ساختمان‌های کم ارتفاع از ساختمان‌های مسکونی گرفته تا ساختمان‌های تجاری و صنعتی با بلوک سیمانی ساخته می‌شوند. این نوع بلوک معمولا با استفاده از محصولاتی مانند سیمان پرتلند و اجزای مختلف دیگری مانند سنگ، کوارتز و آب ساخته می‌شود.

در واقع، بلوک سبک سیمانی یکی دیگر از انواع بلوک است که چگالی آنها حداکثر ۱۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می‌باشد و مواد تشکیل دهنده بلوک سبک سیمان، ماسه، آب و دانه های سبک طبیعی یا صنعتی است.

بد نیست بدانید در تولید بلوک سیمانی اگر چگالی بلوک بین ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب باشد به آن بلوک نیمه سبک می‌گویند.

انواع بلوک سیمانی

مزایای بلوک سیمانی

اگر بلوک سیمانی به طور صحیح و اصولی ساخته شود، برای فونداسیون (پی ساختمان) و دیوارهای طبقات زیرین مناسب است زیرا آنها از بتن خالص مستحکم‌تر هستند. با استفاده از این بلوک‌ها، دیوارهای تیغه در هر خانه‌ای می‌تواند خیلی سریع ساخته شده و بالا بیایند و برای مقاومت بیشتر می‌توان حفره‌های آنها را با میله‌های تقویت کننده فولادی و بتن پر کرد.

بلوک سیمانی در برابر موریانه‌ها و دماهای شدید مقاوم بوده و بسته به نوع و کیفیت ساختی که دارند می‌توانند تا حدودی عایق صدا باشند. همچنین، آنها در برابر سرما و گرما نیز عایق هستند و از اینرو قادرند مصرف انرژی خانه شما را کاهش دهند. علاوه بر موارد گفته شده، قیمت بلوک سیمانی یکی از مهم‌ترین مزایای آن است که بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است و استفاده از آن باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود.

انواع بلوک سیمانی

  • صنعتی
  • معدنی
  • صنعتی

بلوک صنعتی از ترکیب سبک دانه‌های صنعتی با سیمان و آب ساخته می‌شود. این نوع بلوک‌ها دارای جرم حجمی کمتر از ۹۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب بوده و حداقل مقاومت آنها ۳۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع می‌باشد. تفاوت بلوک‌های سبک صنعتی با بلوک‌های سیمانی معمولی این است که برای داشتن خواص عایق کاری بیشتر، ضخامت جداره بلوک‌های توخالی آنها بیشتر است (چیزی در حدود ۳ سانتی متر).

انواع بلوک سیمانی

انواع بلوک صنعتی

  • لیکا
  • سرباره ذوب آهن

بلوک لیکا

بلوک سبک لیکا یا بلوک پوکه صنعتی از ترکیب سبک دانه، سیمان و آب تولید می‌شود. واژه لیکا (Leca) مخفف عبارت Lightweight expanded clay aggregate است که به معنای دانه رس سبک منبسط شده است.

در ساخت این بلوک‌ها، ریزدانه های طبیعی را از بتن حذف کرده که به این ترتیب محصول نهایی سبک وزن بوده و نسبت به بتن نیمه سبک تخلخل بیشتری دارد. بلوک‌های سیمانی دانه سبک اغلب دارای وزن فضایی کمتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب هستند.

انواع بلوک سیمانی

بلوک معدنی

بلوک سبک معدنی از مخلوط کردن آب، سیمان و پوکه معدنی تولید می‌شود. پوکه معدنی همان طور که از نامش پیداست، نوعی پوکه است که از معدن استخراج می‌شود و همان خاکستر مواد آتشفشانی می‌باشد. در بخش‌های شمالی کشور به میزان زیادی وجود دارد و به همین دلیل است که این نوع بلوک‌ها قیمت مناسبی دارند. پوکه معدنی قروه و پوکه معدنی تبریز دو نمونه از رایج‌ترین پوکه‌های معدنی موجود در ایران می‌باشند.

بلوک سبک صنعتی که به آن بلوک پوکه‌ای نیز می‌گویند معمولا از ترکیب سیمان عیار ۳۵۰ و این دو نوع پوکه به میزان و نسبت‌های مشخص تولید می‌شوند. این نوع بلوک با توجه به نیاز شما و نوع دیواری که قصد ساخت آن را دارید، در ابعاد و سایزهای مختلف و در دو نوع سه جداره و چهارجداره تولید و به بازار عرضه می شوند.

از مزایای بلوک معدنی می‌توان به کاهش وزن ساختمان و عایق صوتی و حرارتی بودن آن اشاره کرد. این بلوک‌ها دارای دو نوع توپر و سوراخ دار هستند.

انواع بلوک سیمانی

انواع بلوک معدنی

  • پومیس (pumice)
  • اسکوریا (scoria)
  • پرلیت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما