مشخصات بلوک لیپر درجه یک

مشخصات بلوک لیپر

مشخصات بلوک لیپر


در این مقاله به مشخصات بلوک لیپر میپردازیم. همانطور که میدانیم بلوک لیپر یکی از انواع بلوک سبک بتنی به حسلب میاید. شرکت مستحکم سازه ماکان نمایندگی بلوک سبک لیپر را دارد که شما مشتریان گرامی میتوانید هر اطلاعاتی از این محصول را از مشاورین ما دریافت نمایید.

همان گونه که گفته شد، بلوک لیپر نمونه ای از بلوک های سبک سیمانی می باشد که در ساخت آن از پوکه صنعتی استفاده شده است. ماده اصلی که در ساخت این بلوک مورد استفاده قرار می گیرد، پرلیت می باشد. از ویژگی های پرلیت می توان به متخلخل و سبک بودن آن اشاره کرد.

مشخصات بلوک لیپر

ویژگی های بلوک لیپر و مواد سازنده آن

بلوک لیپر پرلیت کروی شکل بوده و از خاصیت عایق بودن بالایی برخوردار می باشد. از مهم ترین مصارف پرلیت می توان به استفاده از آن در تولید بلوک سبک که در ساختمان سازی و برای سقف، کف، دیوارهای جدا کننده و غیره استفاده می شود، اشاره کرد.

پرلیت از انتقال حرارتی بسیار پایینی برخوردار می باشد. هم چنین این ماده غیر قابل اشتعال است. پرلیت از وزن کمی برخوردار می باشد و استفاده از آن در بلوک های لیپر باعث ایجاد مقاومت سازه در برابر زلزله می شود.

همه این موارد در کنار یکدیگر آن را به ماده ای مناسب برای استفاده در بلوک های لیپر تبدیل کرده است. پرلیت در کنار الیاف پلی پروپیلن به کار رفته در ساختار بلوک لیپر، باعث ایجاد مقاومت حرارتی مناسب و انتقال حرارتی بسیار کم در بلوک های لیپر شده است.

در کنار پرلیت که به عنوان ماده سازنده اصلی در ساخت این گونه بلوک ها استفاده می شود می توان به آب، سیمان، پوکه کرپ، میکروسیلیکا، الیاف پلی پروپیلن و دیگر مواد افزودنی اشاره کرد. در ساخت این بلوک سیمانی سبک از شن و ماسه استفاده نمی شود.

مشخصات بلوک لیپر

مشخصات فنی بلوک لیپر

مشخصاات فنی لیپر شامل موارد زیر میشود

  • ترکیبات: سیمان،دانه صنعتی پرلیت،دانه معدنی اسکوریا و پومیس ،الیاف پلی پروپلن(P.P)آب و افزودنیهای دیگر
  • جرم حجمی خشک: Kg/M3  1700-1000
  • مقاومت فشاری: Kg/cM2 25 الی Kg/cM2 28برای انواع بلوک.
  • مقاومت حرارتی کل: 0/657 M2.k/w الی  0/99 M2.k/w  برای انواع بلوک ها
  • افت صوتی : از 50 DB الی 55 DB برای انواع بلوک ها
  • مقاومت در برابر آتش : بیش از 180دقیقه در دمای 1200درجه سانتی گراد
  • میزان جذب آب: Kg/M3 21
  • جمع شدگی خطی ناشی از خشک شدن: 0/028درصد
مشخصات بلوک لیپر

مشخصات بلوک لیپر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما