بلوک سبک هبلکس چیست

بلوک هبلکس در گیلان

بلوک هبلکس در گیلان



بلوک سبک هبلکس چیست

بلوک سبک هبلکس چیست به یک نوع بتن متخلخل می گویند که در ساختمان ها قابل استفاده و کاربرد دارد. مقاومت فشاری بالا و وزن پایین از مزایای هبلکس است. لوله گذاری و سیم کشی ساختمانی که در آن از هبلکس استفاده شده به راحتی انجام می پذیرد چون هبلکس به راحتی توسط اره برش خورده و میخ و پیچ به راحتی در ان فرو می رود. مقاومت بالای هبلکس در مقابل اتش بسیار مورد توجه قرار گرفته. عایق بسیار مناسب حرارت و صدا از محسنات هبلک است. با توجه به قانون جدید تصویب شده  که عایق بودن ساختمان ها  را در نظر گرفته چنانچه از هبلکس برای دیوارها استفاده گردد، دیگر نیاز به عایقکاری مجدد نیست.

هبلکس چیست؟ 

بلوک سبک هبلکس چیست نوعی از بتن است که توسط حباب های هوا متخلخل شده و در ساختمان ها برای دیوار جایگزین آجر و مصالح قدیمی می باشد. هبلکس مشابه بلوک های سبک دیگر در آن از سیلس استفاده شده است. این امر باعث ضد آتش شدن هبلکس گردیده زیرا سیلس دمای ذوب آن بسیار بالا می باشد ودر برابر حریق عایق می باشد. هبلکس توسط مهندسان در اروپا ابداء گردیده ونام های heblex,aac,ytong دراروپا وسایرکشورها شناخته شده است.

بلوک سبک هبلکس چیست

ویژگی های بلوک هبلکس چیست

هبلکس ویژگی های بسیار زیادی دارد که پایین امدن زمان ساخت و ساز و صرفه جویی در هزینه ها را شامل می شود.

وزن پایین هبلکس

یکی از بارزترین مزایای هبلکس وزن پایین هبلکس نسبت به اجر و سایر مصالح دیوارچینی است. یک عدد هبلکس در ابعاد 20×25×60 به تعداد 46 اجر حجم دارد ولی وزن هبلکس حدود یک به 4  نسبت به اجر می باشد.

هبلکس مقاوم در برابر زلزله

بلوک سبک هبلکس چیست؟سازه های سبک ساختمانی در برابر زمین لرزه استحکام و مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. این نوع ساختمانها در مقابل فشارها و تنش های بیرون مقاومت بالا دارند. در سازه هایی که از هبلکس استفاده شده وزن ساختمان به مقدار قابل توجه ای پایین امده و مقاومت ساختمان را در مقابل زمین لرزه بالا می برد.

بلوک سبک هبلکس چیست

عایق حرارتی هبلکس

بلوک سبک هبلکس چیست؟ هبلکس به لحاظ ویژگی های که دارد دارای عایق گرما، سرما و صدا می باشد. قانون های جدید عایق بودن ساختمان باعث شده مهندسان و مالکان از هبلکس استفاده کنند تا احتیاج به عایقی دیگری نباشد.

عایق آش سوزی هبلکس

هبلکس حرارت را به کندی هدایت و انتقال می دهد. استفاده از سلیس در هبلکس باعث می شود هبلکس نسوزد. انتقال آتش به قسمت های دیگر ساختمانی که در آن از هبلکس استفاده شده به سختی انجام می گیرد. جلوگیری از انتقال آتش از مزیت های مهم هبلکس است.

صرفه جویی در سرعت و هزینه ساخت و ساز

بلوک سبک هبلکس چیست؟ ابعاد بلوک های هبلکس بزرگتر از دیگر مصالح است. راحتی دیوار چینی با هبلکس به اندازه ای هست که حتی کارگر معمولی هم میتواند دیوارچینی با هبلکس را انجام دهد. حمل هبلکس به خاط وزن پایین سرعت عمل کارگران را در انتقال بلوک هبلکس بالا می برد. شما در مقایسه با آجر هزینه کمتری را خواهید پرداخت نمود چون هبلکس حتی ملات سیمان کمتری نیاز دارد همه و همه موید این است که هزینه تمام شده کارگری، انتقال، دیوار چینی و مصرف ملات کمتر از مصالح قدیمی تر خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما