خرید بلوک سبک کیبکس در قزوین

خرید بلوک هبلکس قزوین

خرید بلوک هبلکس قزوین


بلوک سبک کیبکس در قزوین نوعی بتن سبک است که با فرمولی بسیار ساده ساخته میشود و میتواند در اندازه‌های متفاوت برای مصارف ساختمانی متفاوت استفاده شود. کارخانجات مورد تایید و معتبر، بلوک سبک کیبکس در قزوین یا همان بلوک هبلکس را از موادی همچون ماسه، سیمان، آهک، گچ و پودر آلمینویم و موادی دیگر برای هوادهی میسازند. از جمله ویژگی های بارز بلوک کیبکس نسبت به ساختمان های سنتی با آجرهای نسوز قدیمی این است که این بلوک بسیار مقاوم و آکوستیک بوده و نوعی عایق صوت است.

تفاوت کیبکس و هبلکس چیست؟

در اصل، ماهیت و نجوه ساحت کیبکس یا هبلکس تفاوتی وجود ندارد و در اصل از دو برند متفاوت هستند که کارایی و استفاده‌ای یکسان دارند. البته لازم به ذکر است که در کشور ایران، از نام بلوک هبلکس به مراتب بیشتر استفاده میشود.

قیمت بلوک کیبکس

بلوک سبک کیبکس در قزوین همانند سایر محصولات AAC یا بلوک های سبک گازی اتوکلاو، با واحد مترمکعب به فروش میرسند . برای مثال اگر یکصد متر مربع با عرض ۱۵سانتی متر یا ۱۵/۰ متر داریم . کافی است عدد ۱۰۰ را در ۱۵/۰ که عرض دیوار به متر هست، ضرب کنیم . عدد حاصل ،مقدار بلوک کیبکس مورد نیاز برای این مقدار دیوار را به ما میدهد . لازم به ذکر این نکته است که بدانیم هر متر مکعب بلوک سبک AAC چه سطحی از دیوار ما را پوشش میدهد.

کافی است برای پاسخ به این عدد واحد متر مکعب ( ۱ ) را بر ضخامت دیوار یا ضخامت بلوک در نظر گرفته شده برای آن دیوار تقسیم کنیم . به عنوان مثال با تقسیم عدد یک بر ۱/۰ که دیوار عرض ۱۰ سانتی متری میشود،متوجه می شویم که هر متر مکعب بلوک کیبکس ، ۱۰ متر مربع بلوک با عرض ۱۰ سانتی متر به ما میدهد . همچنین حاصل تقسیم یک بر ۱۵/۰که بلوک با عرض ۱۵ سانتی متر است، نتیجه ۶۷/۶ متر مربع با ضخامت دیوار ۱۵ سانتی متر کافی است . برای سایر ابعاد این مجموعه نیز اعداد زیر حاصل میشود:

  • ۵=۲/۰÷ ۱

هر متر مکعب ۵ متر مربع دیوار با عرض ۲۰ میدهد.

  • ۳/۱۳=۰۷۵/۰ ÷۱

هر متر مکعب بلوک سیلکس، ۳/۱۳ متر مربع بلوک با ضخامت ۵/۷ سانتی متر را برای دیوار چینی فراهم میسازد. لازم به ذکر است که مقدار سفارشات باید ضریبی از حجم پالت ها باشد.

بلوک سبک کیبکس در قزوین

ابعاد بلوک کیبکس

اما فراخور مقدار سفارش این محصولات و محل استفاده بلوک سبک، ممکن است که برخی کارخانجات، تغییری در ابعاد متعارف این محصولات دهند. کارخانه بتن سبک کیمیای بهروزی با برند تجاری کیبکس نیز، همانند تمام تولید کنندگان محترم این محصولات در ایران، با ابعاد متعارف که شامل طول ۶۰ سانتی متر و ارتفاع ۲۴ سانتی متر است، محصولات خود را عرضه میدارد.

لازم به ذکر است، برخی کارخانجات، اقدام به تولید بلوک هایی با ارتفاع ۲۰ سانتی متر جهت صادرات این محصول به عراق نموده اند، ولی در تمام این کارخانجات طول بلوک ها همواره ۶۰ سانتی متر بوده است. اما تنها نکته ای که برخی کارخانجات را از هم متمایز میسازد، استفاده از برخی ضخامت های غیر متعارف در بازار است. ضخامت های متعارف این محصول در بازار، بلوک با عرض ۱۰ سانتی متر، ۱۵ سانتی متر و ۲۰ سانتی متر است. ولی برخی کارخانجات اقدام به تولید بلوک های با عرض ۷.۵ و برخی اقدام به تولید بلوک با عرض ۸ سانتی متر جهت استفاده در تیغه های داخلی کرده اند.

همچنین برخی کارخانجات محترم، اقدام به تولید بلوک هایی برای جداره های خارجی با عرض ۱۲.۵ سانتی متر، ۱۷.۵ سانتی متر، ۲۵ سانتی متر و حتی ۳۰ سانتی متر نموده اند. اما شرکت کیبکس، محصولات خود را برای مصرف داخلی (کشور ایران) در پنج سایز زیر:

  1. ۶۰*۲۵*۸
  2. ۶۰*۲۵*۱۰
  3. ۶۰*۲۵*۱۲
  4. ۶۰*۲۵*۱۵
  5. ۶۰*۲۵*۲۰
بلوک سبک کیبکس در قزوین

معایب بلوک کیبکس

اما اگر بخواهیم بلوک سبک کیبکس در قزوین را در مقایسه محصولاتی نظیر کناف و یا انواع دیوار هایی که از مصالح پلیمری استفاده می شوند، مقایسه کنیم باید پذیرفت که هبلکس دارای معایبی نیز در این زمینه هست . اما از مزایای این محصول نیز نباید غافل ماند . از جمله مزایای این محصول میتوان به مقاومت فشاری بالا، سهولت در نصب، فراوانی تیم اجرایی و هزینه پایین (اقتصادی بودن این محصول اشاره کرد) اما مصالح پایه پلیمری ،نظیر ،انواع دیوارهای ساخته شده با پلی استایرن ها (۳D wall) (walls speed و ..) پلی یورتان ها نظیر ساندویچ . پنل ها دارای مزایایی از جمله، عایق صوت و حرارت بالا، سرعت اجرا، جذب آب پایین و جمع شدگی خطی کمتر نسبت به سیلکس هستند . اما استفاده از این محصولات به دلیل هزینه بالا و نبودن نیروی ماهر کافی برای اجرا چندان مورد توجه سازندگان قرار نگرفته است .

بلوک سبک کیبکس در قزوین

روش تولید بلوک کیبکس

تولید بلوک سبک کیبکس در قزوین ، فرایندی بسیار دقیق منظم و فرایندی مهندسی است . مجموعه بتن سبک کیمیای بهروزی در زمینه تولید محصولات سبکAAC یکی از شرکت های نوآور و برتر این امر در ایران میباشد  این محصول حاصل ترکیب سیمان سیلیس پودر الومینیوم آهک و آب است . وجود سیلیس در این محصول به افزایش مقاومت فشاری محصول کمک می کند.

ترکیب سیمان و آب به چسبندگی مصالح و در نتیجه ان ،افزایش مقاومت فشاری محصول کمک میکند. آهک نیز به فرآیند این چسبندگی کمک میکند . اگر بخواهیم ساخت این محصول را به طور دقیق بررسی کنیم ، متوجه شباهت هایی در فرآیند تشکیل بلوک های سبک AAC با روند طبیعی شکل گیری گدازه یا پوکه های حاصل از گدازه های آتش فشان ها میشویم .

پوکه های معدنی حاصل از سرد شدن تدریجی همراه با خروج هوا یا گاز از گدازه های آتش فشانی حاصل از فوران اتش فشان های فعال میباشد . در نتیجه اگر بخواهیم به طور کلی روند تولید این محصولات را بیان کنیم میتوانیم آنها را به ۵ مرحله تقسیم بندی کنیم:

  1. ایجاد دوغابی حاصل از ترکیب سیلیس و آب می باشد .
  2. افزودن کنترل شده سیمان و آهک و ریختن ترکیب حاصله از ان در قالب ها.
  3. ارسال به کوره های پخت و فرایند کنترل شده افزایش حجم و خروج هوا به وسیله پودر آلومینیوم .
  4. برش محصول آماده شده و خارج شده از قالب بر اساس سایز ها
  5. کیورنیگ یا عمل آوری محصول در اتاق های اتوکلاو و نهایتا بسته بندی و ارسال برای مشتریان و سازندگان محترم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما