بلوک سبک acc چیست

بلوک کیبکس در قزوین

بلوک سبک acc

بتن سبک (بلوک aac) یا بتن هوادار اتوکلاوی (Autoclaved Aerated Concrete – AAC) همان بتن گازی سبک یا متخلخل می‌باشد. در سال ۱۹۲۴ میلادی توسط مهندس آرشیتکت سوئدی اختراع و به جامعه مهندسین معرفی گردید. این بتن هم اکنون در اروپا وآمریکا به نام‌های تجاری HEBEL , YTONG یا Siporex ارائه می‌شود و در ساخت و ساز نیز بسیار از آن استفاده می‌شود.

مزایای بلوک AAC

  1. سبکی بلوک (وزن مخصوص بلوک 400 تا 500 کیلوگرم در متر مربع می باشد)
  2. عایق حرارتی: بلوک AAC به خاطر وجود تعداد بسیار زیاد حباب های ریز محبوس دارای ضریب انتقال حرارت 132/0 می باشد که با رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان موجب کاهش هزینه های عایق بندی و ایجاد تاسیسات حرارتی و برودتی می گردد.
  3. عایق صوتی مطابق با مبحث 18 مقررات ملی ساختمان
  4. با توجه به مواد تشکیل دهنده بلوک این محصول نه تجزیه می شود و ته محل مناسبی برای رشد کپک و یا میکروارگانیزم های دیگر می یاشد و نیز هیچ گونه حشره ای در آن لانه سازی و یا تخم گذاری نخواهد نمود
  5. مقاومت بالا در مقابل شعله آتش
  6. این محصول را به راحتی می توان اره کشی ، سوراخ کاری و یا شیار کنی نمود و محل عبور تاسیسات را تعبیه نمود
  7. قابلیت گچ کاری بدون نیاز به گچ و خاک
  8. سرعت و سهولت اجرای بالا
  9. عایق رطوبت و مناسب برای هر نوع شرایط آب و هوایی
  10. سازگار با محیط زیست
بلوک سبک acc

مزایا کلی بلوک aac

• سازگاری با محیط زیست
• مقاوم در برابر بارهای ناشی از باد و طوفان‌های شدید و زلزله
• دستورالعمل‌ها

مشخصات فنی بلوک سبک AAC

بلوک سبک AAC ترکیبی از سیلکس،آهک،سیمان و افزودنی های دیگر می باشدکه تحت فشار و طی فرایند شیمیایی کنترل شده تولید می گردد که به دلیل خواص بسیار مطلوب این محصول از جمله مقاومت فشاری مناسب،عایق در برابر صوت و حرارت،مقاومت در برابر آتش،سبکی وزن و سرعت اجرا مورد توجه مهندسان و پیمانکاران ساختمان قرار گرفته است.

مهمترین مواد اولیه این نوع بتن سیلیس است که همراه آب به صورت دوغاب درآورده می‌شود و همچنین آهک پخته شده و سیمان می‌باشد و در میکسرهای مخصوص در مدت زمان معلوم می‌باشد و سپس در قالب‌های مورد نظر ریخته خواهند شد.

ملات مورد نیاز بلوک سبک AAC

• ملات ماسه و سیمان: با توجه به اینکه بلوکهای AAC از نوع بتن سبک می‌باشد و همگونی کاملی با ملات ماسه و سیمان دارد می‌توان نسبت ترکیب را ۵ یا ۶ به یک تبدیل و در مصرف سیمان صرفه جویی بیشتری نمود. در مواردیکه عایق بندیهای مورد اجرا با آب و رطوبت سر و کاری نداشته باشد (مثل دیوار اتاق خواب…) می‌توان از ملات گچ و خاک (به لحاظ صرفه حویی اقتصادی) نیز استفاده نمود.

• چسب بلوک: چسب مخصوص بلوک هوادار اتوکلاو شده باعث افزایش سرعت اجرا و کاهش پل حرارتی ملات ماسه سیمان می گردد.

• جذب آب: با توجه به متخلخل بودن بلوک های AAC، نم و رطوبت توسط این بلوکها منتقل نمی‌شود. در حالی که این بلوکها نم و رطوبت را منتقل نمی‌کنند ولی در سطح بلوک آب بیشتری را نسبت به مصالح مشابه جذب می‌کنند.

اجرای تاسیسات و نماسازی (اعم از لوله، کابینت، سنگ، سرامیک) به راحتی بر روی اینگونه بتن قابل اجرا می‌باشد.

بلوک سبک acc

بلوک های مشابه AAC

  • هبلکس
  • توتکس
  • سیلکس
  • فرمستون

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما