قیمت انواع بلوک سیمانی سبک و سنگین

انواع بلوک سیمانی

انواع بلوک سیمانی:

بلوک سیمانی به بلوک هایی گفته میشود که از سیمان و یک ماده پرکننده که میتواند سبک یا سنگین باشد تشکیل شده است بهمین دلیل بلوک های سیمانی به سه دسته بلوک سنگین ،بلوک نیمه سبک و بلوک سبک تقسیم میشوند که هر کدام موارد استفاده خود رادارند:

الف– انواع بلوک سیمانی سنگین

بلوک سنگین در حقیقت بلوکی است که از بتن تشکیل شده با پرکننده شن و ماسه تولید میشود و وزن مخصوصی معادل بتن را دارد. این نوع نلوک سیمانی بیشتر در جاهایی مورد استفاده قرار میگیرد که بحث مقاومت و باربری در میان باشد.

ب-انواع بلوک سیمانی سبک

بلوک سیمانی سبک بلوکی است که ماده پرکننده آن از انواع پوکه های معدنی یا صنعتی یا حباب های هوا تشکیل شده باشد و وزن مخصوص این بلوک سیمانی بر اساس استاندارد در بازه ۵۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب قراردارد و بسته به ماده پرکننده ان انواع ان بشرح زیر است :

  1. با پوکه معدنی
    ماده پر کننده این نوع بلوک سیمانی خاکستر کوه های اتشفشانی نظیر پوکه معدنی بستان اباد ،پوکه معدنی قروه ، پوکه معدنی دماوند و … میباشد.
  2. با مواد صنعتی سبک
    ماده پر کننده این بلوک سیمانی مواد صنعتی سبک نظیر پوکه لیکا،سرباره کوره های بلند ذوب اهن ،یونولیت و موادی که با سیمان سازگارند میباشد.
  3. حباب های هوا
    این نوع بلوک سیمانی در حقیقت بتنی است که در ان حبابهای هوا وجود دارد و علت سبکی ان نیز همان حباب های هواست. و خود به دو نوع تقسیم میشود.
بلوک سیمانی سبک

بلوک سیمانی هوادار :

این بلوک در حقیقت بتنی است که از یک نوع کف ماندگار ، آب و سیمان تشکیل شده که همانند بتن نیز عمل آوری میشود مانند بلوک CLC که در حقیقت فوم بتن است که با اندکی ماسه بادی نیز تقویت میشود.

بلوک سیمانی گازی :

این نوع بلوک تشکیل شده است از اهک ،سیمان ،پودر آلومینیوم و اب که پس از انجام مراحلی در ان حباب های هوا تولید شده باصطلاح پف میکند و باعث سبکی آن میشودو در بازار به بلوک هبلکس مشهور است و تولید کننده اصلی ان استان قدس می باشد.

ج-انواع بلوک سیمانی نیمه سبک

در حقیقت در رده بندی وزنی ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلو گرم بر متر مکعب قرار دارد و اصول و مواد تشکیل دهنده ان با انواع بلوک سبک در یک گروه قرار دارد.

ابعاد بلوک سیمانی

اتواع بلوک سیمانی استاندارد با ضخامت های ۱۰و۱۵و۲۰ سانتیمتر و ارتفاع ۲۰ و ۲۵ سانتیمتر است که طولهای متفاوتی دارند و از ۲۰ تا ۶۰ سانتیمتر متغیر هستند.طول بزرگ دیوار چینی را سرعت میبخشد ولی در معماری مشکلاتی را پدید میاورندوپرت را افزایش میدهند و برای دیوارهای کوچک مناسب نیستند .طول مناسب و معمول برای بلوک سیمانی ۴۰ سانتیمتر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما