خرید بلوک سبک هبلکس زنجان

خرید بلوک سبک هبلکس زنجان

خرید بلوک سبک هبلکس زنجان


خرید بلوک سبک هبلکس زنجان

خرید بلوک سبک هبلکس زنجان مخلوطی است از سیلیس، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم که در حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد و فشار ۱۲ اتمسفر در اتوکلاوها پخته و به قطعات مورد نیاز ساختمانی بریده میشود. هبلکس عمدتاً به عنوان ديوار خارجي غير باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از تبادل حرارتي با فضاي خارج جلوگيري كند. معمولا در ایران طول بلوکهای هبلکس ۶۰۰، ارتفاع ۲۵۰ و ضخامت آن بین ۷۵ الی ۵۰۰ میلیمتر است.

سبكي وزن، صرفه جويي در مصرف فولاد و مصالح پوششی (گچ و خاك گچ)، عایق بودن حرارتی (مطابق مبحث ۱۹مقررات ملی ساختمان)، استفاده از تمامي ضايعات هبلكس و سهولت نصب و اجرا همگی از مزایای کاربرد هبلکس در ساختمان میباشد. البته مقاومت فشاري كم از معایب آن بوده و نميتوان آن را به عنوان ديوار باربر در نظر گرفت.

بلوک هبلکس زنجان

مشخصات فنی:

ابعاد بلوك AAC به صورت طول 600 ميليمتر، ارتفاع 250 ميليمتر، ضخامت 75 الي 500 ميليمتر می‌باشد. وزن يك متر مكعب حدوداً 550 الي 600 است كه معادل يك سوم وزن يك متر مكعب آجر فشاري است. حجم يك بلوك AAC به ضخامت 10 سانتي‌متر معادل 20 عدد آجر فشاري است.

کاربردها

هبلکس عمدتاً به عنوان ديوار خارجي غير باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از تبادل حرارتي با فضاي خارج جلوگيري كند. ولي در ديوارهاي داخلي و نيز با ضخامت كمتر با توجه به عايق صوت بودن، كاربرد دارد

بلوک هبلکس زنجان

مزايا و معایب

مزایا

  • سبكي وزن: 550 الي 600 كيلوگرم در متر مكعب.
  • صرفه‌جويي در مصرف فولاد  و بتن : با توجه به سبكي هبلكس بار مرده ساختمان كاهش مي‌يابد به همين دليل مصرف فولاد و بتن كاهش مي‌يابد.
  • بر خلاف مصالح معمولي مثل آجر و سفال، AAC را مي‌توان سوراخ نمود، ميخ زد و يا بريد.
  • عايق بودن حرارتي كه باعث كاهش هزينه هاي سرمايش و گرمايش ساختمان مي‌گردد.
  • با توجه به صاف بودن سطح ديوارهاي چسبيده شده با هبلكس در مصرف مصالح پوششی (گچ و خاك‌گچ) صرفه‌جويي مي‌شود حتي در صورت اجراي دقيق مي‌توان خاك گچ را حذف نمود و فقط گچ سفيد انجام داد.
  • سرعت اجراي آن نسبت به مصالح سنتی بيشتر است.
  • از تمامي ضايعات هبلكس مي‌توان به عنوان پوكه در كف سازي استفاده كرد و در نتيجه هيچگونه نخاله‌اي ايجاد نمي‌شود.
بلوک هبلکس زنجان

معایب:

عيب آن اين است كه با توجه به ساختار حفره‌اي و درصد تخلخل زياد، مقاومت فشاري آن كم است و نمي‌توان آن را به عنوان ديوار باربر در نظر گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما