قیمت بلوک ACC چیست

خرید بلوک هبلکس زنجان

خرید بلوک هبلکس زنجان


بلوک ACC

بلوک ACC چیست ؟ آنچه در این مقاله می‌خوانیم معرفی و توضیحی درباره بلوک سبک اتوکلاوشده است. که به بررسی تاریخچه , مواد اولیه ,مراحل و روش تولید, نوع اجرا ,مزایا و معایب و نکاتی درباره بلوک AAC  می‌پردازد، همچنین پاسخ خواهیم داد که به طور کلی بلوک aac چیست ؟

مروری بر تاریخچه بلوک AAC

همه چیز از کمبود چوب برای ساخت و ساز در سوئد شروع می شود جایی که در سال 1920 مهندسین با بحران کمبود چوب و از بین رفتن جنگل ها مواجه شدند و باید فکری به حال مصالح جایگزین می کردند. در سال 1924 دکتر اکسل اریکسون، آرشیتکت سوئدی موفق به ابداع بلوک AAC  شد.اختراعی که باعث جایگزینی این بلوک سبک بجای آجر و آجرسفالی گردید.بلوک ACC چیست؟

بتن هوادار اتوکلاو Autoclaved Aerated Concrete – AAC که در اروپا به این. اسم (AAC) نام گذاری شده ,همان بتن گازی سبک یا متخلخل می باشد. در حدود 1943 میلادی آلمانی ها هم از این روش در ساخت و ساز استفاده کردند و بعد ها انگلستان با جایگزینی خاکستر بجای سیلیس از این تکنولوژی و بلوک AAC بهره برد. در اروپا و آمریکا بلوک سبک, با نام های تجاری نظیر YTONG  یا HEBEL  یا SIPOREX عرضه می گردد که در سوئد با نام تجاریSIPOREX درسال1939عرضه شد1. امروزه این بلوک به هبلکس یا سیپورکس یا آران لکس معروف است که با وجود تقریبا 450 تولید کننده در 41 کشور جهان عرضه می شود.

بلوک ACC

مواد اولیه بلوک AAC

مواد تشکیل دهنده و اولیه بلوک اتوکلاوی عبارتند از ماسه , آهک ,آب و سیلیس  و مقداری پودر آلومینیوم.ترکیباتی قابل باز یافت و برگردان به چرخه ی طبیعت می باشند.

سیلیس جزو مهمترین مواد اولیه بلوک AAC است و از معادن به صورت پخته شده به کارخانه انتقال می یابد.

مراحل و روش تولید بلوک AAC چیست ؟

نوع ساخت بلوک اتوکلاوی به روش اختلاط و پخت مواد اولیه است.بلوک ACC چیست عمل آوری بلوک سبک ,در حرارت و فشار زیاد انجام می شود و این بلوک یک محصول بتنی  متخلخل با مقاومت بالا است. وجود حباب های  گاز در بلوک AAC  این بلوک را به عایق خوب حرارتی نیز تبدیل کرده است. سیلیس و آب به صورت دوغ آب و همچنین آهک پخته شده و سیمان با یکدیگر مخلوط شده . سپس طی مدت زمان مشخصی قالب ریزیی  می شوند.بلوکAAC  با مقداری پودر آلومینیوم در 200 درجه سانتی گراد پخت می شود.

عموما در هر کار خانه,سه سیلوی نگهداری آهک, سیمان و سیلیس وجود دارد که طی زمان مشخصی وارد چرخه ی تولید می شوند.آب و سیلیس به صورت گل یا دوغ آب و مواد مصرفی نظیر سیمان و آهک به صورت خشک مخلوط می شوند.در کل دو نوع آسیاب مواد تر و مواد خشک در کارخانه های تولید بلوک AAC  وجود دارد.

بلوک ACC

مراحل اولیه

پیش از قالب ریزی مواد اولیه, باید مواد به دقت توزین شوند وسپس در میکسر های مخصوص با مدت زمان مشخص مخلوط شوند و بعد قالب ریزی صورت گیرد. قالب های اولیه بلوک AAC هر کدام تقریبا 3 متر مکعب فضا دارند.بعد از عملیات ها و واکنش های شیمیایی که در زمانی حدود 3.5 ساعت صورت می گیرد,قالب های تولیدی به خط ریخته گری انتقال داده می شودند.بلوک ACC چیست

حالا قالب را با مازوت اندود می کنند تا در مرحله ریخته گری چسبندگی آن پایین بیاید.به علت تغییراتی که ممکن است در مواد اولیه صورت گیرد,قبل از هر گونه عملیات برش باید در آزمایشگاه مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد.بعد از این کار بلوک AAC باید مورد آزمایش شیمیایی و کنترل کیفیی نیز قرار بگیرد. حالا بعد از برش های سطحی و برش های عرضی و طولی و صاف شدن. سطح بلوک سبک,در مرحله بعد قالب ها وارد اتوکلاو می شوند تا در حرارت 200 درجه سانتی گراد با فشار 12 اتمسفر پخته شوند

بلوک acc

مزایا و معایب بلوک ACC چیست ؟

از مزایای قابل اهمیت بلوک سبک اتوکلاو میتوان به سرعت اجرای 3 برابری بلوکAAC نسبت به مصالح مشابه آن

  • عایق حرارتی ,عایق صدا , عایق برودت اشاره کرد.
  • وزن سبک بلوک AAC
  • استحکام بالای بلوک سبک در برابر زلزله و آتش سوزی.
  • قابل بازیافت و برگردان آن به چرخه طبیعت
  • سهولت در برش آن برای اجرا و حتی اجرای تاسیسات روی بلوکAAC

اما با وجود همه این موارد  از معایب بلوک ACC چیست تنها می شود به این اشاره کرد که این بلوک سبک را نمی توان برای دیوار های باربر یا به اصطلاح دیوار حمال استفاده کرد مگر آن که ضخامت دیوار را افزایش داد که این کار خیلی مقرون به صرفه نمی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما