تفاوت بلوک هبلکس و بلوک لیکا

انواع بلوک سبک در قزوین

انواع بلوک سبک در قزوین


بررسی بلوک هبلکس و بلوک لیکا

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تفاوت بلوک هبلکس و بلوک لیکا بپردازیم. این دو بلوک در دنیای ساختمان و عمران، معمولا در موردهای بسیاری با هم مقایسه می شوند و این دقیقا همان علتی بود که باعث شد موضوع این مقاله جامع را به آن ها اختصاص دهیم. قبل از هر چیز باید بدانید که بلوک های سبک لیکا یکی از فراورده های لیکا در کشور ما محسوب می شوند و از ترکیب سیمان و آب بوجود می آیند. همچنین ریز دانه هایی که ساختار آن ها طبیعی است، به طور کلی از ترکیبات بلوک لیکا حذف شده است.

تفاوت بلوک لیکا و بلوک هبلکس

تفاوت بلوک هبلکس و بلوک لیکا بدین شرح است:

  1. همراهان عزیز، وزن مصالح ساختمانی در زمان ساخت، یکی از مهم ترین نکات است، از این رو وزن کم بلوک هبلکس باعث شده تا زمان ساخت یک سازه کمتر شود. یک بلوک هبلکس به اندازه 46 عدد آجر است. همچنین وزن یک عدد از بلوک های ساختمانی هبلکس به اندازه 4 عدد آجر است.
  2. دیواری که با بلوک لیکا ساخته شود در مقایسه با آجرهای عادی 2.5 برابر وزن کمتری دارد. اما تاثیرات زلزله در این بلوک بیشتراست، چراکه وزن آن بیشتر است.
  3. همچنین یکی از مزیت های خوب بلوک هبلکس مقاومت آن در برابر آسیب های بیرونی است، هبلکس هم مانند لیکا ساختمان را در مقابل زلزله ایمن می کند.
  4. دیگر تفاوت بلوک لیکا و بلوک هبلکس، ضریب آن ها در جمع شدگی است. بلوک لیکا ضریب جمع شدگی در آن بسیار کمتر است، این در حالی است که بلوک هبلکس ضریب جمع شدگی اش در برابر خشک شدن بیشتر است.

تفاوت بلوک لیکا و بلوک هبلکس

  1. بلوک های لیکا در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار هستند، این در حالی است که بلوک های هبلکس معمولا باید توسط اره بریده شوند و این کار باعث می شود، سرعت ساخت سازه در بلوک های هبلکس کمتر از بلوک لیکا باشد.
  2. جالب است بدانید شخص بنا باید بلوک های هبلکس را زمان دیوار چینی زنجاب کند، چرا که این مدل از بلوک ها قدرت جذب آب بالایی دارند. زنجاب کردن بلوک های هبلکس سرعت دیوار چینی را تا حد زیادی کاهش می دهد. در این مورد هم بلوک لیکا بهتر از بلوک هبلکس است.
  3. بلوک های لیکا در زمان اجرای گچ و خاک، احتیاجی به توری مرغی ندارند، در حالی که باید برای استفاده از گچ و خاک با بلوک هبلکس از توری مرغی استفاده شود.
  4. دیگر تفاوت بلوک هبلکس و بلوک لیکا در اجرای ملات آن ها است، بلوک لیکا این مزیت را دارد که، شخص بنا ملات را به صورت قائم اجرا کند. اجرای ملات قائم در بلوک هبلکس به صورت استاندارد، امکان پذیر نخواهد بود.
تفاوت بلوک لیکا و بلوک هبلکس

تفاوت بلوک هبلکس و بلوک لیکا در کاهش صوت

یکی دیگر از تفاوت های اصلی و تاثیرگذار بلوک هبلکس و بلوک لیکا، در کاهش صوت است. دیوارهای ساخته شده با بلوک لیکا دارای افت صوت بیشتری هستند. همچنین اگر می خواهید مقایسه شاخص کاهش صوت در بلوک های مختلف را بدانید، پیشنهاد می کنیم مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

از لحاظ اقتصادی کدام یک منطقی تر است؟

مزیت اقتصادی هبلکس

باید به این نکته اشاره کنیم که امروزه بیشتر معمارها سازه های خود را با هبلکس می سازند، چرا که این محصول از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است. ظاهر هبلکس شباهت به سنگ دارد و به راحتی حمل می شود. امروزه افرادی که از بلوک هبلکس برای سازه های خود استفاده می کنند، هزینه کمتری را به کارگر می پردازند، چرا که حمل این بلوک ها بسیار راحت است. همچنین به دلیل ابعاد بزرگ این بلوک مهندس می تواند به راحتی کج بودن دیوار را تشخیص دهد. جالب است بدانید برای اولین بار بلوک های هبلکس را مهندسان سوئدی برای حمایت از محیط زیست ساختند

مزیت های بلوک هبلکس در دیوار چینی

پس از بیان و بررسی تفاوت بلوک لیکا و بلوک هبلکس می خواهیم کمی هم از مزیت های جالب بلوک هبلکس برای شما عزیزان بگوییم. این بلوک دارای تخلخل است و زن سبکی دارد. همچنین غیر قابل نفوذ بودن این بلوک باعث شده، موریانه ها نتوانند، به راحتی به بافت آن نفوذ کنند. یکی دیگر از مزیت های خوب این بلوک مقاوت بالای آن در برابر آتش است.

تفاوت بلوک لیکا و بلوک هبلکس

مزیت های بلوک لیکا در دیوار چینی

حال نوبت به بررسی مزیت های بلوک لیکا رسیده است. این مزیت ها به شرح زیر است:

  • دیوارهایی که با بلوک لیکا ساخته می شوند، سریع تر تمام می شوند.
  • زمانی که بنا از بلوک لیکا برای ساخت و ساز استفاده کند، مصالح کمتری را مصرف می کند.
  • وزن بار مرده با استفاده از بلوک لیکا در ساخت و ساز 30 درصد کاهش پیدا می کند.
  • روکاری بلوک های لیکا زمان کمتری را صرف می کند، همچنین نیازی ندارد که شخص بنا گچ و خاک را حذف کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما