تولید بلوک سبک

تولید بلوک سبک


انواع بلوک سبک پوکه

بلوک های سیمانی سبک با توجه به مواد پر کننده آن به سه دسته تقسیم بندی می شود. وزن مخصوص بلوک های سیمان بر اساس استانداد بین 500 تا 1700 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

  •   بلوک سیمان سبک با پوکه معدنی
    ماده پر کننده این بلوک از پوکه های معدنی سفید بستان آباد تبریز و یا پوکه های قهوه ای قروه سنندج  با دانه بندی عدسی می باشد.
  •   بلوک سیمان سبک با پوکه صنعتی لیکا
    ماده پر کننده این نوع بلوک نیز از خاک رس منبسط شده یا همان پوکه لیکا می باشد.
  •    بلوک های سیمان سبک با حباب های هوا
    این نوع بلوک از بتنی ساخته شده است که در آن حباب های هوا. وجود دارد که باعث سبکی بلوک نیز همین حباب های هوا می باشد. این بلوک نیز خود به دو دسته تقسیم می شود.
  • بلوک سیمان هوادار:
    این نوع بلوک از بتنی ساخته می شود که از یک نوع کف ماندگار ، آب و سیمان تشکیل شده است و همانند بتن عمل آوری می شود. از نمونه آن می توان به بلوک clc اشاره کرد که با ماسه نیز تقویت شده است.
  • بلوک سیمانی گازی:
    مواد تشکلیل دهنده این بلوک از آهک ، سیمان ، پودر آلومینیوم و آب است که پس از طی کردن مراحلی در آن حباب های ایجاد می شود و به اصطلاح پف می کند که باعث سبکی آن می شود. نام تجاری این محصول هبلکس می باشد.
بلوک سبک پوکه

ابعاد و اندازه های بلوک سبک پوکه

بلوک های سیمانی سبک پوکه ای در ابعاد و سایزهای مختلف تولید می شود و همچنین به دو صورت دو جداره و سه جداره و دارای حفره های مختلف ساخته می شود شکل بلوک های تولید شده ، ابعاد و اندازه آنها و ضخامت جداره های بلوک ها به نوع قالب استفاده شده در دستگاه های بلوک زنی در کارخانه بستگی دارد.ضخامت جداره های بلوک های سبک پوکه ای از 2.2 سانتی متر تا 3 سانتی متر متغیر می باشد و عرض آنها برای دیوار چینی تیغه های 10 و  15 و  20 سانتی متری به همین صورت تولید می شود.

انتهای بلوک های سبک طرح لیکا یا همان سبک پوکه ای به دو صورت ساخته می شود نوع اول به صورت نر و مادگی می باشد و نوع دوم به صورت دو سر مادگی تولید می شود.

بلوک سبک پوکه

مزایای استفاده از بلوک سبک پوکه

  1.    مقاومت در برابر آتش سوزی
  2.    عایق صوت و حرارت به دلیل استفاده از پوکه در بلوک و وجود تخلخل در اجزای تشکیل دهنده آن
  3.    تسریع در اجرای عملیات ساختمانی به دلیل ابعاد بزرگتر نسبت به مصالح دیگر
  4.    کاهش بار مرده ساختمان
  5.    کم شدن قیمت تمام شده و پرتی نسبت به مصالح مشابه
  6.   کاهش یا حذف لایه پوششی بر روی دیوار به دلیل مسطح بودن سطح بلوک ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما