فروش انواع بلوک ساختمانی

مقایسه بلوک لیکا و بلوک هبلکس

مقایسه بلوک لیکا و بلوک هبلکس


انواع بلوک ساختمانی

انواع بلوک ساختمانی و سبک سازی یک ساختمان یکی از ملاحظات اصلی و از دغدغه های اصلی مهندسین و طراحان سازه است . بطور کلی سبکی وزن یک ساختمان اولا مشخصات اجزاء باربر سازه را پایین می آورد و مهمتر از آن در رفتار سازه در برابر نیرو های جانبی نظیر زلزله و باد موثر است .

انواع بلوک ساختمانی

انواع بلوک سیمانی:

بلوک سیمانی سنگین

بلوک سیمانی سنگین بلوکی است که از بتن تشکیل شده و وزن مخصوصی معادل بتن را دارد. این نوع نلوک سیمانی بیشتر در جاهایی مورد استفاده قرار میگیرد که بحث مقاومت و باربری در میان باشد.

انواع بلوک ساختمانی

بلوک سیمانی سبک

بلوکی است که ماده پرکننده آن از انواع پوکه های معدنی یا صنعتی یا حباب های هوا تشکیل شده باشد و وزن مخصوص بر اساس استاندارد در بازه ۵۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب قراردارد و بسته به ماده پرکننده ان انواع ان بشرح زیر است :

انواع بلوک ساختمانی

  1. بلوک سیمانی سبک با پوکه معدنی
    ماده پر کننده این نوع بلوک سیمانی خاکستر کوه های اتشفشانی نظیر پوکه معدنی بستان اباد ،پوکه معدنی قروه ، پوکه معدنی دماوند و … میباشد.
  2. بلوک سیمانی سبک با مواد صنعتی سبک
    ماده پر کننده این بلوک سیمانی مواد صنعتی سبک نظیر پوکه لیکا،سرباره کوره های بلند ذوب اهن ،یونولیت و موادی که با سیمان سازگارند میباشد.
  3. ۳– بلوک سیمانی سبک حباب های هوا
    این نوع بلوک سیمانی در حقیقت بتنی است که در ان حبابهای هوا وجود دارد و علت سبکی ان نیز همان حباب های هواست. و خود به دو نوع تقسیم میشود.
انواع بلوک ساختمانی

بلوک سیمانی هوادار :

در حقیقت بتنی است که از یک نوع کف ماندگار ، آب و سیمان تشکیل شده که همانند بتن نیز عمل آوری میشود مانند بلوک CLC که در حقیقت فوم بتن است که با اندکی ماسه بادی نیز تقویت میشود.

بلوک سیمانی گازی :

این نوع بلوک تشکیل شده است از اهک ،سیمان ،پودر آلومینیوم و اب که پس از انجام مراحلی در ان حباب های هوا تولید شده باصطلاح پف میکند و باعث سبکی آن میشودو در بازار به بلوک هبلکس مشهور است و تولید کننده اصلی ان استان قدس می باشد.

انواع بلوک سبک ساختمانی

بلوک سیمانی نیمه سبک

این نوع بلوک سیمانی سبک در حقیقت در رده بندی وزنی ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلو گرم بر متر مکعب قرار دارد و اصول و مواد تشکیل دهنده ان با بلوک سیمانی سبک در یک گروه قرار دارد.

ابعاد بلوک سیمانی

ابعاد بلوک سیمانی استاندارد با ضخامت های ۱۰و۱۵و۲۰ سانتیمتر و ارتفاع ۲۰ و ۲۵ سانتیمتر است که طولهای متفاوتی دارند و از ۲۰ تا ۶۰ سانتیمتر متغیر هستند.طول بزرگ دیوار چینی را سرعت میبخشد ولی در معماری مشکلاتی را پدید میاورندوپرت را افزایش میدهند و برای دیوارهای کوچک مناسب نیستند .طول مناسب و معمول برای بلوک سیمانی ۴۰ سانتیمتر است.

انواع بلوک ساختمانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسمحصولاتارتباط با ما